Da man kom tilbake til flyplassen så hadde LH åpnet innsjekk til
FRA, men den milelange køen på economy droppet man og gikk nesten rett til biz-skranken og dumpet bagasjen og Mr bak disken regnet med at det ville være plass til oss i ønsket klasse. Nok en gang ble bag tagget hele veien fram.
Man kom seg gjennom de nødvendige sjekker og kontroller og fant et sted med matservering, hvor det også ble vist film. Idag var The Terminal. Ikke sett den før og den virket passe fornøyelig, det jeg så av den.
Ble så tid for å finne dette flyet for å se om vi kunne sette oss i det.
Nå har det seg slik at ruten mellom Washington Dulles og Frankfurt, operert av Lufthansa for øyeblikket er den eneste passasjerruten som opereres med B747-8i. Det flyet brukes desverre ikke på den avgangen som det var noe som helst plass på, men på den smekkfulle avgangen et par timer senere. Derfor var det en A330-300 som sto ved gaten og ventet på oss, sammen med et par boardingkort med navnene våre og seter i biz.
Mens flyet sto ved gate så landet og ankom den andre LH-flighten ved gaten ved siden av. Desverre satt jeg på midtrad med fotoutstyr pakket bort eller skrudd av, så ikke noen bilder, men kult å ha sett den.
Ellers en bra flight, god mat og drikke og en grei dose søvn mtp flytid.
Ved ankomst
FRA ble det forflyttning til Schengen uten noe ny sikkerhetskontroll, til senior sin store overraskelse. Ved riktig gate kunne en skjerm informere oss om at vi hadde fått seter i biz til
OSL, og reste av ventetiden ble brukt til ny highscore i Fruit Ninja på iPad.
Buss ut til flyet, hvor man på veien fikk tatt en god titt på
ANA sin B787 på veien ut til B737-300 maskinen. Var vel en 7 personer i biz denne søndags-morgenen og samtlige hadde vel også sin egen treseter. Godt med plass bakover i flyet også. Fikk i seg mat som smakte godt og brukte resten av tiden på lesing, samt litt dupping av.
Ved ankomst
OSL fikk pappa
SMS om at de kun hadde klart å få med den ene kofferten. Det var selvfølgelig den kofferten som inneholdt toalettsaker, det lille jeg faktisk trengte å ta med tilbake til Bodø. Heldigvis hadde jeg beholdt amniety-kitet fra LH, så hadde i det minste tannbørste og tannkrem.
I baggasjehallen møtte vi mamma og lillebror, som akkurat hadde ankommet
SAN-
EWR-
OSL. De manglet også en koffert, men den hadde noen tatt med fra baggasjebåndet og sjekket inn på en flight til
SVG. Hva folk får til... De fikk heldigvis interceptet den før den endte opp i Stavanger.
Klokka var vel nå blitt rundt 1030 søndagsmorgen og lillesøster ville ikke ankomme fra
SAN-
LHR-
OSL før rundt 2230, altså 12 timer senere, og flighten min til
BOO gikk ikke før 2140.
Derfor bar det ut til bilen for litt ompakking og skifting, før jeg igjen befant meg i grønne klær med grønn bag i hånda. Familien dro til Oslo på familiebesøk, mens jeg hoppet på flytoget for kameratbesøk i Fetsund.
Oppsummering på slutten:
Dette er vel andre gang i livet at jeg har en reise med flere segmenter i biz enn economy og det gjør meg ikke så mye. LH er bra på biz, men uten å ha prøvd noen andre enn LH, LX og SK i long-haul biz, så er det ikke store sammenligningsgrunnlaget. IFE til LH er rotete og det er vanskelig å få oversikt syns jeg. Filmer er listet etter kategori, og de fleste filmene står listet flere ganger under forskjellige kategorier.
Virgin America er selskap jeg likte og kan godt se for meg å bruke igjen inneriks US, gratis live-tv, drikke og god benplass trekker opp.
Ellers var det sånn passe kjipt å stå opp 0600 mandagsmorgen, med romvaks og innspeksjon, men med litt under 3 uker igjen av tjenesten så fikk man bite seg i det.
Setter også ny personlig rekord i kort tid mellom to ferier, da det ved ankomst
OSL bare var 3 uker før man setter ut på ny tur, men den gangen dropper man familien og tar heller med seg en kamerat til Sør-Afrika. I anledning dimmepenger har jeg også spandert på meg sev å kjøpe vanlige billetter, men har jo selvfølgelig ikke valgt raskeste og enkleste reiserute.
Stay tuned