Ankom Termini stasjon 00:10, toget parkerte her på et spor som ikke førte inn til enden av Termini stasjonen, dermed ble det ca400 meter å gå inne på Terminalen.
Hotellet, UNA Hotell Roma, lå bare ett kvartal og to minutt å gå fra stasjonen. UNA Hotell Rome er ett 4 stjerners hotell og alle rom er av nyere dato, ulik størrelse men helt grei standard.
IMG_0667 by
RLygren, on Flickr
IMG_0668 by
RLygren, on Flickr
Etter at vi var inkvarert stakk madammen ut for å kjøpe noe greier, kom tilbake med en øl til meg som dere ser i bilde, utrolig? Ikke sant
IMG_0669 by
RLygren, on Flickr
Detaljer
IMG_0670 by
RLygren, on Flickr
Frokost var også kjempebra, her hadde dem tilogmed egen hylle med brød og kjeks produkter for dem med Cøliaki, meget imponerende må jeg si, har aldri sett lignende i Norge engang, og jeg bor mye på hotell.
Glutenfritt utvalg til frokost:
IMG_1763 by
RLygren, on Flickr
I området Termini er der gode muligheter for god og rimelig mat, gaten nærmest stasjonen anbefales ikke, mye skitt og rikt innslag av slabbedasker som henger rundt.
Fikk sett Colosseum, Vatikanet, Spanske trappen, Trevi fontenen og en haug med gater, hadde pass på Roma City sightseeing, det er busser som kjører runder i byen, dem har to linjer, på denne måten sparer en seg for endel fotmarsj.
IMG_1553 by
RLygren, on Flickr
IMG_1572 by
RLygren, on Flickr
IMG_1612 by
RLygren, on Flickr
IMG_1639 by
RLygren, on Flickr
IMG_1680 by
RLygren, on Flickr
Er jo litt svak for Thai jeg da, så dette fikk jeg også med meg:
IMG_1727 by
RLygren, on Flickr
Turen hjem.
Tog fra Termini til
FCO, billett kjøpt på automat, stemples før en begir seg ut på perrongen.
Termini togstasjon er heller ikke noe syn som en har positive minner om, virker slitt, gammelt og skittent.
Litt bedre standard på toget tilbake til
FCO
IMG_0693 by
RLygren, on Flickr
Togets endestasjon og eneste stopp var
FCO, fra perrongen er det en innebygget bro over bilveien til Terminalen.
Togstasjon på
FCO
IMG_0695 by
RLygren, on Flickr
IMG_0694 by
RLygren, on Flickr
IMG_0696 by
RLygren, on Flickr
Terminalens ser ut som det jeg beskrev ved ankomsten…
IMG_0698 by
RLygren, on Flickr
Da bagasjen var sendt i vei var det tur videre gjennom Security kontroll, området her ser heller ikke særlig godt ut, da vi var gjennom her kom standarden seg noe, men fortsatt mye for dårligt til å være en internasjonal flyplass for en europeisk storby. Jeg var ikke i stand til å finne en skikkelig kaffe eller restaurant engang i den delen som D gatene befinner seg, men da må jeg ta forbehold og si at jeg gadd ikke vandre mye rundt.
IMG_0700 by
RLygren, on Flickr
IMG_0706 by
RLygren, on Flickr
Det ble kjøpt noe chips, baugetes og cola som ble fortært på benken ved gate D5 hvor avgangen med SK 4114 skulle skje ifra.
IMG_0707 by
RLygren, on Flickr
LH på plass
IMG_0714 by
RLygren, on Flickr
Boarding startet 13:15 og LN-
RCN var klar for push back 13:50. Tok av i fra Rwy 25, rett mot havet og fikk en fantastisk utsikt over den Italienske stranden, svingte mot nord og foretok to S manøvrer mens vi klatret mot marsjhøyde, fantastisk flott utsikt fra mitt sete 7F og når cruise altitude var nådd så en tvers over det sydlige Italia og ut over Adriaterhavet.
Samme servering her som på turen
OSL-
ZRH.