15. juni 2012: SK361
Trondheim-Oslo (
TRD-
OSL)
SAS Scandinavian Airlines
Economy
Boeing 737-700, LN-
RRN
Allerede kl. 14:15 sto returreisen for dør, og jeg benyttet meg av Ricas gratistransport til terminalen. Det var en del folk, men sikkerhetskontrollen gikk likevel fort.
Jeg fant frem til det litt roligere området i terminalen, der jeg satt meg ned og fyrte opp radaren, og registrerte at det var mulig å følge flyene på Værnes selv når de takset.
Tradisjon tro var også en hvit maskin tilstedeværende:
Heisann:
Samme utgang som tidligere i dag, 33:
2A på returen:
Det var så å si vindstille, for vi tok av i motsatt retning som flyet hadde landet. Det kan vel også bety at vinden hadde snudd, men jeg tror det var nordavind, og på Værnes betyr det derfor at det ikke spiller særlig stor rolle hvilken vei man tar av, ettersom rullebanen er øst-vest. Det ble med andre ord 27, og ikke 09, på oss.
Så kom skyene igjen. Jeg hadde tenkt meg en fredagsøl, men siden jeg hadde operert ut en visdomstann noen dager i forveien hadde jeg vondt. Kombinasjonen av alkohol og legemidler er ikke heldig, så jeg droppet mat på denne turen.
Det lå an til landing fra nord. Litt risting på vei ned, men også litt utsikt til kjente landemerker:
Så nærmer vi oss spotterterritorium:
… og 19R:
Været hadde forbedret seg betydelig på sju timer. Vi fikk en av de sentrale gatene, så det gikk raskt fra flydør og ned til sentrum med Flytoget. Der fikk jeg fjernet protesen jeg hadde i tannkrateret og konstatert at det ikke var noe infeksjon å spore. Så var det endelig helg, endelig fredag.