8. juni 2012: SK366
Oslo-Trondheim (
OSL-
TRD)
SAS Scandinavian Airlines
Economy
Boeing 737-800, LN-RPL
Så var det på tide å komme seg opp på Gardermoen igjen. Denne gangen i et privat ærend, nærmere bestemt å transportere en bil fra Nord-Trøndelag til Oslo. Streiken var ikke over, men trappet opp, og fredag ettermiddag er ikke akkurat den roligste tiden på Gardermoen. Jeg beregnet derfor å være der oppe to timer før, og heller prøve å booke om til et tidligere fly også denne gangen.
Da jeg satt på Lillehammer-toget, som jeg for øvrig fikk gratis, fordi det aldri kom noen konduktør, fikk jeg melding fra reisefølget om at køen var beregnet til én time og femten minutter. Det så ut til å stemme, for da jeg kom opp rulletrappa til ankomsthallen begynte køen rett til venstre, gikk i slynger rundt i det vestre hjørnet, fortsatte rundt innsjekkingsskrankene, tilbake forbi langs selve sikkerhetskontrollen og deretter inn i slusene. Det var tydeligvis to køer, fordi da jeg kom gjennom køen hadde reisefølget ennå ikke kommet inn. Jeg hadde åpenbart valgt riktig kø, og slapp inn etter bare 35 minutter, selv om de stadig opplyste om en ventetid på én time og femten.
Det var en idé å prøve å få 17:30-avgangen, for da ville vi rukket et tidligere tog fra Værnes og nordover, men siden dette var en halvtime forsinket droppet vi det og holdt oss til den opprinnelige planen, SK366 og rad 2 i Svanehvit Viking, med avgang 18:00.
Helt ok der fremme.
Stor trafikk denne ettermiddagen, og med avgang fra 19L ble utsikten fra 2F fin.
Køben venter på denne, vil jeg tro:
Kløfta:
Glomma og Øyern:
Delvis skyet oppover, men fikk med meg Odal/Storsjøen før det tetta seg til ordentlig.
Det var jo fredag: