View Single Post
Old 03-07-2012, 09:36   #146
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Delvis enig, men etter i går kveld lurer jeg på hva slags kvalitetskontroll flytoget gjør angående sine sjåfører. Hadde ikke mannen ligget stabilt i midtre felt, hadde jeg sendt inn bekymringsmelding angående beruset sjåfør. For utover selve kjøreferdighetene var det lite som antydet en "sober" sjåfør. Vi kjørte fra Lillestrøm ca 22:55.
Som jevnlig busspassasjer her i byen kan jeg vel egentlig bare konstatere at kvaliteten på bussjåførene her i byen omfavner et vidt spenn, fra utmerket til totalt elendig. Og iblant får man det siste

Quote:
Så kjører han Ring 3 i stedet for operatunnellen. Jeg vet de gjør noe vegarbeid i tunnellen / på motorvegen i området på kvelden/natta, men at det skal være så stor kø klokka 23:15 på grunn av dette, det kan jeg ikke skjønne. Og at den køa skal være så "jævlig" at den hadde tatt lengre tid enn det det gjorde når bussjåføren tok av mot radiumhospitalet og havnet midt i et boligfelt hvor veien var så smal at bussen nesten ikke kom seg fram.
Nå vet ikke jeg hvor lang køen var der akkurat den dagen, men på samme tid i fjor på ca samme klokkeslett så opplevde jeg at det stod bom stille nesten fra Alnabru og til begynnelsen av Operatunnellen. Og da hadde det definitivt gått raskere å kjøre Ring 3.....selv om det finnes mer effektive ruter enn å forville seg ut i boligområder på Ullern