Quote:
Originally posted by LN-SSL
Tilbake til den pussige historien, og her er jeg fristet til å si vandrehistorien eller noe sånt, fordi den høres helt usannsynlig ut.
Den ene flottøren ble funnet i Finnmark(?), hvor folk i nødens stund hadde gjort den om til en liten båt. Flottøren hadde sågar egen torskekvote....
Noen som kan bekrefte/avkrefte?
|
Jeg kan fortelle at det under en opprydding hos et firma i Tromsø ble funnet en Junkers JU-52 flottør som var blitt bygd om til båt.Det var to brødre som hadde dette firmaet,og de fikk bygd seg hver sin flottør-båt.Flottørene var kortet ned fra sin opprinnelige lengde på 40 fot ned til ca. 20 fot.Denne flottøren/båten som ble funnet av det firmaet som har overtatt lokalene virksomheten til de to brødrene hadde ble overlevert til Luftfartshistorisk Forening Tromsø i september 2003.Det stod en liten artikkel om dette i avisen "Tromsø" den 4/9-03.Der står det videre at den i første omgang vil bli bevart som en kombinert flottør og båt med påhengshengsmotor.
Jeg tviler meget sterkt på at noen av disse flottørbåtene skulle hatt egen torskekvote,så den delen av historien din er nok helt sikkert en vandrehistorie som du selv sier LN-
SSL!