Quote:
Originally Posted by apeks
Jeg jobber jo ikke i flybransjen, sikkert derfor jeg ikke forstår dette her heller.
Men i alle andre bransjer jeg kjenner til så er det jo slik at man forsøker å prise seg best mulig for å få nye kunder. Spesielt dersom man tror kundene man sikter seg inn på kan gi vesentlig økning for bedriften på litt sikt.
Så at en lufthavn reduserer avgifter som et salgsstunt for å gjøre seg attraktiv for kretti eller pletti. Hva i alle videste verden er egentlig galt med det ?
Er det ikke til syvende og sist flyplassens problem at de vil komme til å tjene for lite til slutt dersom de har gitt for gode betingelser ?
Eller er greia her at det gis bedre betingelser til DY enn for eksempel WF og KL og at de lager rabalder i kulissene her ?
Beklager men jeg skjønner ikke helt dette her jeg 
|
Dersom eieren av en virksomhet, ved styret, mener en samarbeidspartner gjennom over 20 år med vekst, ikke skal få hardere og dårligere betingelser enn lederens "flavor of the month" så gjør styret det de må, inkludert å bytte til en leder som vil følge styret. Ikke noe galt i det i det hele tatt.
I motsetning til hva mange tror så er det billigere å holde på en kunde enn å skaffe en ny. Det er ikke spesiellt for luftfart.