Re: 2 voksne og 2 små barn til Dubai i vinter. Hjelp ønskes
Jeg var med på den første flighten med Norwegian til Dubai og det er et par punkter du må være klar over:
-de fleste flightene er ikke direkte, men går via Stockholm eller København hvor det er flybytte og gjerne 6-9 timers ventetid. Om man ikke velger de dagene det er direkteflight er det altså mye bedre å fly med andre som har kortere transfer.
-de flyr til "feil" terminal på den andre siden av flyplassen. Det er terminalen som ellers brukes av fremmedarbeiderne i Dubai som flyr med jallaselskaper man aldri har hørt om. Drosjesjåførene ser at dere ikke er fremmedarbeidere, men vanlige rike turister, og vil automatisk kjøre dere til den vanlige terminalen selv om dere eksplisitt har sagt dere skal til terminal 2. Den vanlige terminalen er ganske severdig i seg selv med mye gull, glitter og mye spesielle luksusvarer som dyre biler utstilt. Det er også godt utvalg i servicetilbud og gode lounger. Dette finner man ikke på terminal 2.
Skal man fly billigst mulig til Dubai så er Baltic Air nede i ca. 1700,- t/r når de har sine beste tilbud. Baltic Air flyr også til "riktig side", terminal 1.
Last edited by robertaas; 24-06-2012 at 12:04.
|