Quote:
Originally Posted by robertaas
De jeg har snakket med mener det er bortkastet tid. Systemene er ikke gode nok. Det eneste som vil fungere er et forbud.
Jeg skjønner det er enklere å angripe meg enn å diskutere sak her, men jeg engasjerer meg for noen jeg har sett har reelle problemer her og som sjelden gir mye lyd fra seg.
|
Et forbud vil faktisk være et dårligere tilbud og på ingen måte løse problemet, en kan nemlig ikke i de aller fleste land - inkludert Norge forby Førerhunder for Blinde, det er ren diskriminering og som du vet veldig godt er nettopp førerhunder unntatt fra forbudet på Busser etc. Dermed ender man opp med en dårligere løsning, allergikerene har ingen måte å blokkere et fly for dyr i kabinen og kan ende opp med en førerhunder i kabinen.
I USA bruker man nå med stor suksess hunder til å hjelpe krigsveteraner og disse hundene kan være med i kabinen på linje med førerhunder. Nei ikke forsøk å rette på noe når ikke kjenner forholdene og er villig til å sette deg inn i de reglene som ligger grunn.
Og om en allergiker har "blokkert" en avgang - så er ikke den tilgjengelig for førerhund heller, den er og forbli blokkert for dyr.