Thread: Pet in cabin
View Single Post
Old 23-06-2012, 13:10   #38
Polaris
Free Luigi

Default Re: Pet in Cabin

Hvis du ikke har hundeallergi, robertaas, hvorfor uttaler du deg så bastant?

Jeg har aldri sagt jeg har med meg hund på offentlig framkomstmiddel, bikkja mi er 30kg og 55cm høy.

Hundeeiere tar ansvar for sitt liv og sier i fra når de tar hund med. Som allergiker må man ta ansvar for eget liv og si i fra om det er ting som kan plage en. Jeg har allergi for timotei, gudene må vite om personen før meg i flysetet har løpt gjennom ei eng av timotei?! Det går helt fint, og om det hadde vært ei plage hadde jeg tatt tabeletter.

Vet om ei som har hund, hest og katt, har gjerne dattera si med seg i stallen, og alle sover i samme seng (barn og hund). I barnehagen er det barn med alvorlig allergi, men det går gelt fint fordi enkle tiltak som å bytte klær før man drar ut elimineree risikoen. Hvem vet hva personen som satt i kinoseter før deg har gjort av allergifremmkallende faenskap? På kafeen? På legesenterets soffa? På hurtigbåten? I lugaren?

Hvis du er så allergisk at det er et problem om du får reaksjoner så tar du medisiner og/eller sier i fra. Skjønner ikke hvorfor du tar så på veg når du selv ikke er allergiker? Folk har overlevd i alle år med ting som de er i dag.

Og ja, jeg blir iallefall provosert når man tar alle forebyggende tiltak man kan som hundeeier, og allikevel blir uglesett på og møtt av manglende vilje til kompromiss.
Polaris is offline   Reply With Quote