Thread: Pet in cabin
View Single Post
Old 23-06-2012, 11:01   #27
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Pet in Cabin

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post

Avslutningsvis, tommy777, det er ikke tusenvis av hunder som dør i cargo. Har ikke numrene her på mobil, men det er et svært mye mindre tall. Jeg har tidligere gjort utregninger på det for USA, hvor halvparten av dødfallene var forårsaket av menneskers behov til å framavle hunder som er så sammenpresset i trynet at de ikke får puste ordentlig og dør av overoppheting. Engelsk bulldog er er klassisk eksempel. I tillegg er det mange hundeeiere som ikke ser sin hund for hva den er, og sender nervøse hunder med dårlig nervekonstitusjon med på fly. Dette burde selvsagt ikke skje.

En normal hund som tåler bråk i byen og ikke er redd for fremmede folk, tåler en cargotur uten problemer
Jeg sa hunder dør hver dag, noe som kanskje var litt i overkant. 39 hunder omkom i transport i USA i fjor, eller 0,2% av alle hundene transportert innenriks her.

Nå er Alice en Pug og havner i gruppen som bulldog.

Det finnes selvsagt mange idioter som har hunder der ute. Jeg har vokst opp med dem og har igjennom årene lært at hunder som tåler bråk i byen, er godt trent og utrolig vennlige, kan ha enkelte ting de reagerer på. Vår gigantiske, superherlige New Foundlander, Bellman som vi hadde i Harstad, var en herlig hund, meget godt oppdratt og vennlig som fy. Men på nyttårsaften, fikk Bellman kjempenoia og raserte huset første året av hans liv. Vi måtte fore han sovemedisin for å få han igjennom natten.

Det å bli innelåst i ett mørkt sted med dårlig plass, varierende temperatur og uvante bevegelser, kan være en grusom opplevelse, selv for verdens mest chille hund. Det er umulig å forutsi for enhver hundeekspert.

Med den hunden vi har i dag, har vi ikke noe valg, vi kan ikke sjekke henne, men denne hundeeieren kommer ALDRI til å sjekke noen av de firbeinte i min familie inntil jeg kan kommunisere med dem og få ett svar på harstaddialekt at det er ok å bli sendt med Roberts billigkoffert
Tommy777 is offline   Reply With Quote