Thread: Chicago-tråden
View Single Post
Old 19-06-2012, 16:41   #30
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Chicago-tråden

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Et spørsmål om flyplasshotell. Kommer inn med SAS fra ARN dagen før, og har et grytidlig AA fly kl 06 videre dagen etter i forbindelse med Bryllupsreisen vår i oktober. Er det da Hiltonhotellet "vegg-i-vegg" som gjelder eller er det andre i nærheten som også kan anbefales? Pga jet-lag så vil det neppe være problem å komme seg opp i tide.

Ellers er jeg fortsatt i villrede når det kommer til hotell på returen. Har da 3 netter i Chicago og lurer på hvilke hoteller som da anbefales som en avslutting på bryllupsreisen. Nå er riktignok ikke budsjettet bestemt ennå, men er ikke umulig at vi er villig til å fleske litt til her.

Avgang med AA 06:00 til MIA, når bør man være på ORD da? Er jo vant til OSL hvor man sjeldent trenger å dukke opp mer enn 1t før avgang. Har som kjent fått kastet et BA sølvkort etter meg
Jeg ville tatt Hilton med en 0600 avgang. Jeg har en corp rate der under hundrelappen. (send meg PM) Som Gold får du oppgradert rom til 10. Etasje med utsikt over rullebanene, samt vann og en veldig kontinental frokost. Du vet aldri hvordan man sover første natta og jeg ville eliminer shuttle dersom jeg var deg. Det er ingen hoteller rund ORD bortsett fra Intercontinental som er verdt en shuttle ride.

Fra Hilton tasser du 5 minutt til AA innsjekk, lite kø på morran. Dersom du er i F, har de en dedikert security som aldri har kø, men priority access har maks 5 minutt venting.

Jeg er alltid på flyplassen 50 minutt før dersom jeg ikke har bagasje. Regn med 10 minutt ekstra dersom du skal sjekke inn noe.

Det er to Admirals Club, men de er ikke mens skrive hjem om. På morran serveres det muffins og bananer, samt kaffe.

Er du på bryllupsreise, skal man jo helst bo litt stas. Park Hyatt, Peninsula og Four Seasons er best i Chicago. Skal du hoppe ett hakk ned, er Intercontinental ett fint hotel. Trump Towers får også godt skussmål. Hilton bunchen ligger sør for elva, noe jeg synes er en dårlig plassering. Mye dårlig, er vel evt Conrad som er mest OK, men jeg hadde IKKE giddet det på bryllupsreise.

Jeg har gode rabatter på Hyatt og IC. Vi kan snakkes på PM
Tommy777 is offline   Reply With Quote