Quote:
Originally Posted by laurenz
Det er jo fint at han føler seg trygg bak låst dør men han bør kanskje tenke litt på sine kolegaer som gjør ut i kabinen?
Jeg vil ikke at folk tar meg seg store kniver og diverse annet som er nevnt her av andre. Jeg er veldig enig i mye av det han skriver men jeg vil ikke bare kutte ut sikkerhetssjekken.
|
Jeg er overbevist om at langt hovedparten af dem i kabinen er enige med ham i at "sikkerheds-galskaben" er gået alt for langt.
Der er vel ikke tale om at nogen vil have afskaffet sikkerhedskontrollen, men blot at bruge resourcer, hvor de rent faktisk gør en forskel - og ikke bruge milliarder på at have en masse sikkerhedsfolk stående blot for sende det rigtige politiske signal.
Når man fratager piloter lighter nr. 2 og gennemsøger selv indholdet af Läkerol-æsker - så bliver det galskab - når samme person bagefter kan sætte sig i sædet ved siden af en økse og kabinepersonalet håndterer vinflasker i glas (der kan være ganske effektive våben). At fratage pax en vandflaske og samtidig køre paller med vandflasker ind i lufthavnens butikker - uden andet en nogle enkelte og sporadiske stikprøve-tjek - så bliver det galskab.
Nej - det penge kunne bruges meget bedre end man gør idag. Man skulle måske kun bruge halvt så mange i sikkerhedskontrollen og dermed også have råd til at give dem en ordentlig løn og fastansætte dem i lufthavnen - uden at skulle oursource dem til firmaer, der gør hvad de kan for at presse arbejdsforhold.
Men det var jo lidt OT.