
Over: siste dagen fikk vi såvidt med oss nok en A388-landing fra
Emirates, denne gangen kom Emirates med: "A6-
EDJ". Denne ble levert
ny til Emirates pr. juni 2010, og er snart seks år gammel.
Så over til noen bilder tatt fra luften:

Over: de to bildene ovenfor, viser Gøteborg (man kan bl.a. se Stena Line fartøy,
bl.a. "
HSS Stena Carisma" som når dette bildet ble tatt, ikke enda hadde begynt
sin sommerrute fra Gøteborg til Fredrikshavn i Danmark - og fortsatt ligger fortøyd).
Over: de to bildene over, viser København - og på det siste: København Lufthavn
Kastrup (
CPH).

Over: jo da, man rakk da i det minste å få tatt noen bilder av Boeing sin
"Dreamtour" med B787 Dreamliner på
OSL - enda godt man tilfeldigvis satt
på styrbord side, på Lufthansa sin A319 på vei ned til
MUC den dagen ja.
I Tyskland hadde vi to ulike leiebiler, den ene av dem har jeg valgt
å ta med en del bilder av. Ikke hver dag man kjører Porsche Panamera,
bilen var en herlig opplevelse. Med kun 700km på telleren, var det
fortsatt en slags "ny-bil lukt" i bilen (blandet med den herlige lukten
fra skinnsetene). Vi var oppe i ca. 235 km/t på Autobahn nord for
Munchen, den andre leiebilen (en MB: E220cdi klarte vi faktisk å
"skremme" opp i ca. 225 km/t) - alt i alt en ganske fin opplevelse.
Porsche Panamera 3.0L, V6:
Diesel-versjonen som det er bilder av i denne e-posten:
Porsche Panamera, V6 TDI: 6 sylindret motor: 3.0 liter turbodiesel,
250 hester (184kw), 8-trinns Tiptronic-automatkasse.
Pris i Norge:
NOK: 1.1 mill. Pris i Sverige:
SEK: 789.000.-
som tilsvarer
NOK: 662.000.- (så det er "litt" prisforskjell ja).
Dreiemoment: 550nm v/ 1.750-2.750 o/min.
0-100 km/t: 6.8 sekunder
Lengde: 4.97m
Bredde: 1.93m
Høyde: 1.42m
Vekt: 1.880kg
Forbruk: Bykjøring: 0.81, Blandet: 0.65, langkjøring: 0.56
CO2-utslipp: 172gr.
Bilutleier: AVIS
Bilgruppe: J (AVIS Prestige/Luksus)
Bensinversjonen: er samme motor (6 sylindret, 3.0-liter) men har 380 hester
i stedet. Koster 1.4 mill. i Norge - og det var jo denne vi hadde satset
på å få. Når det er sagt, var det allikevel rått med en såpass modifisert
dieselmotor.

Over: Legg merke til alle knappene i midtkonsollen foran: nei da, å samle flere
funksjoner sentralt - er bare dumt ja. Her er det heller om å gjøre, å lage
så mange knapper som mulig, knapp-o-rama here we come! En kjapp
opptelling viser ca. 44 knapper, av totalt 50 mulige.