Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Nei, overhodet ikke. 'ER' er kun en fabrikkbetegnelse for å indikere at maskinen har lengre rekkevidde enn basismodellen.
|
Nå var det lenge solid forvirring rundt disse to begreper, også på grunn av at når Boeing kom med 767-200ER impliserte det både lenger rekkevidde og det man etterhvert definerte som ETOPS-godkjenning. Derfor tolket jeg Dreyers spørsmål til å omhandle det som nå heter ETOPS.
I tillegg vil installasjon av centertank (som -200ER hadde) i 767 være en ganske stor modifikasjon, i tillegg til strukturelle endringer for å heve MTOM til et nivå hvor den ekstra fuelkapasiteten virkelig kan komme til nytte.
Såvidt jeg forstår har ikke
SUV/W fått større tank, noe som underbygges av at deres MTOM hos TWA (ref JP) lå lite over hva de hadde i BU.
Forøvrig blir vel ofte standard 767-200 (eller 737/757 for den del) modifisert for ETOPS omtalt som "767-200ET". Jeg vet ikke om Boeing har noen standardbetegnelse på disse.