View Single Post
Old 11-05-2012, 10:57   #65
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Kort artikel: SAS ser på mulige langdistancefly

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
SAS ser på begge alternativene da det er store fordeler og ulemper med begge flytyper.
Det man/vi spsifikt ser på er hvilken flytype som passer SAS best ut fra en rekke kriterier som er satt og bestemt tidligere.

Alle deler av organsisasjonen er med i dette arbeidet på en eller annen måte.
Noe som er naturlig, da det er mange ulike grupper som skal jobbe med dette daglig.
Snakker da om cockpit, kabin, teknisk, bakke, comercial, inflight osv.

Prosessen er slik at hver enkelt gruppe ser alternativene opp mot hverandre, og etter det leverer inn en innstilling for gruppen.
Så er det opp til en ledergruppe å ta den endelige avgjørelsen.
De sitter også på tilbudene økonomisk fra produsentene, og den totale økonomien knyttet opp mot hver enkelt flytype.

Det som kan sies er at Airbus og Boeing er veldig like på de aller fleste områder. Så dette er ikke lett.
Men det er interesant å se hva de ulike presenterer, og hva de legger vekt på.

Det er gjerne slik også at det billigste, ikke alltid er det billigste i det lange løp.
Fint det går an å komme med et informativt innlegg om prosessen, og ikke bare fan-boy-pjatt.

Personlig har jeg bare et ønske, og det er at SAS velger et fly som gjør det lettere å overleve, samt øke sitt interkontinentale nettverk med flere ruter og destinasjoner. Opplevelsen ombord er det i stor grad flyselskapet som legger premissene for, enten flyet kommer fra A eller B.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote