SAS ser på begge alternativene da det er store fordeler og ulemper med begge flytyper.
Det man/vi spsifikt ser på er hvilken flytype som passer
SAS best ut fra en rekke kriterier som er satt og bestemt tidligere.
Alle deler av organsisasjonen er med i dette arbeidet på en eller annen måte.
Noe som er naturlig, da det er mange ulike grupper som skal jobbe med dette daglig.
Snakker da om cockpit, kabin, teknisk, bakke, comercial, inflight osv.
Prosessen er slik at hver enkelt gruppe ser alternativene opp mot hverandre, og etter det leverer inn en innstilling for gruppen.
Så er det opp til en ledergruppe å ta den endelige avgjørelsen.
De sitter også på tilbudene økonomisk fra produsentene, og den totale økonomien knyttet opp mot hver enkelt flytype.
Det som kan sies er at Airbus og Boeing er veldig like på de aller fleste områder. Så dette er ikke lett.
Men det er interesant å se hva de ulike presenterer, og hva de legger vekt på.
Det er gjerne slik også at det billigste, ikke alltid er det billigste i det lange løp.