View Single Post
Old 09-05-2012, 18:52   #9
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Kort artikel: SAS ser på mulige langdistancefly

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Tallene taler for seg .. på 26 passasjerflighter fra SEA i februar, eksporterte LH ca 297 tonn frakt. Så noe har de plass til ..
Må si at jeg er litt usikker på hvor dere vil her. Mener dere at tallene jeg presenterer er feil? Mener dere at 333 ikke har begrensninger? Det er vel ingen som har sagt at en 330 ikke kan ta med frakt?

Dog tviler jeg på at KGL sin påstand om at 333 ikke har rekkevidde til en del av destinasjonene til AFG stemmer, ruta til Lufthansa beviser nettopp det motsatte.

Ja, fra SEA kan den gå nok nesten full, typisk minus ca 5klbs som jeg skrev i et annet innlegg, og enda bedre når jetstrømmene er kraftigere.
Vestover er restriksjonene større, og jeg har mine tvil til 11 tonn cargo pr flight den veien. Kanskje fraktmarkedet er best østover?

Grafene til Airbus lyver dessverre ikke, selv om frakttallene fra SEA er gode.
SEA er vel også den klart lengste ruta LH har med 333?
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 09-05-2012 at 19:00.
Dag Viking is offline   Reply With Quote