View Single Post
Old 02-05-2012, 20:36   #8
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
SAS Re: Kort artikel: SAS ser på mulige langdistancefly

SAS sin langdistanseflåte er så utnyttet i bruk og det merkes at det røyner på matriell. Synes nesten ikke det er en uke uten snag på en eller annen maskin.
SAS burde for lengst ha bestillt nye fly. Nå er ventelisten på enten 787 eller 350 såpass lang, at det vil ta noen år før de kommer, det tviler jeg på dagens fly og ruter klarer uten mye mer snag med dette hardkjøret på matriellet. De burde muligens ha hatt en eller to flere fly inn i flåten, slik at de kan ruleres bedre, og at de får mindre snag (evt. reservemaskin). De må nok muligens se seg om etter en mellomløsning, enten ved å lease noen brukte, f.eks 330, til nye kommer, eller fabrikknye f.eks 330, som de igjen kjører til de er skrap, og da kjøper inn nye 787/350( da vil nok barnesykdommene være borte hvertfall).
Nå er der mange triks de kan bruke for å få hjula til å spinne litt fortere, det er da ikke første gangen i denne bransjen, de klarer kanskje å kjøpe seg (muligens) dyrt inn i andres bestillinger. Men så spørs det litt med den finansielle situasjonen SAS er i. Time will show.
Basse-HAU is offline   Reply With Quote