Quote:
Originally Posted by Earlybird.
Jeg er ikke helt sikker på hva dette gir av utslag, men jeg mener at de nye pilotene skal jobbe 5/4-5/3... hvis de da har flere oppholdsdøgn i Norge enn i Spania (la oss si at de produerer fra Torp nesten samtlige dager de flyr eller er innom norsk flyplass med mulig overnatting. Hvordan stiller det seg da?
|
Nå snakker jeg om dersom de har reell base i Spania. Hvorfor vil de da ha så mange oppholdsdøgn i Norge? Det er klart at dersom de flys opp til Torp og jobber ut fra Torp så sliter de vel muligens litt med grensen på 60 eller 90 dager (?). Nå vet jeg imidlertid ikke om de regnes som å ha opphold i Norge hvis de kun flyr innenlands. I tillegg påstår iallefall DY at de har gitt pilotforeningen produksjonsgaranti, så jeg vet ikke om det "ødelegger" litt for å skulle bruke alle disse nye kontraktspilotene innenlands.