View Single Post
Old 30-04-2012, 16:36   #695
Icenor
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 80
Default

Quote:
Originally Posted by Pilot1 View Post
"Der ute" i betydningen utlandet da? Etter mange år i luftfart tror jeg er det en ekstremt liten del av flytrafikken som disse pilotene kan utgjøre. Det er de selskapene man kjenner, forsvaret og flyklubb ol. At noen får litt betalt her og der i GA er klart, men andelen piloter som får en vanlig årslønn på den måten du beskriver må utgjøre et ekstremt lite mindretall, jeg ser "aldri" trafikken, hører heller ikke om noen som jobber sånn.
Det er hovedsakelig i utlandet ja. Mitt inntrykk er at det er vanligst i bizjet bransjen. Små operatører, corp. flightdepartments og privatpersoner som leier piloter for kortere oppdrag og perioder.

Det er ikke noe galt i det. Pilotene opererer som regel med faste satser og fakturer klientene sine som om de var en vanlig bedrift. Det kritiske her er at pilotene har flere forskjellige klienter. Når man har en pilot som bare har én klient han jobber for, det er da det er snakk om ansvars- og avgiftsundragelse.
Icenor is offline   Reply With Quote