Quote:
Originally Posted by Tally-Ho
----
Som ansatt i et skandinavisk selskap, men med hovedkontor i Danmark, er jeg også sosialt sikret fra Danmark. Dette til tross for OSL-base, og at jeg skatter og bor her i landet. (Norge)
Dette gjennom eksisterende avtaleverk. Blir jeg syk her, går jeg til norsk lege. Jeg er sikret ved sykdom, sykt barn, opparbeider pensjon, har loss of licence, en fagforening i ryggen, og føler meg sikret i "hue og ræva". Dette er forskjellen mot disse kontraktspilotene. Her må man skille mellom tingene!
Det er et sterkt ønske at også de som kommer etter oss i markedet skal ha noenlunde sosial sikkerhet, og ikke kan sparkes ved sykdom ut over 5 dager! That's the case!
Tally-Ho
|
Dette er det jeg mener alle burde ha - jeg forstår godt at du er sikret både gjennom en profesjonell arbeidsgiver og gjennom land med sosiale nettverk. Selv er jeg på vei tilbake - ikke helt frivillig - til et land uten slikt nettverk hvor en daglig møter 80 åringer i fullt arbeid (WalMart er ikke et aktivitetssenter for eldre - de 80 åringene du møter der MÅ jobbe)
Og når jeg undersøker hva jeg kan opparbeide av sosiale goder (er absolutt villig til å betale 23.9% av inntekt fordi det er en meget god deal) - så er kartet veldig anderledes enn det som blir presentert i denne tråden.