Quote:
Originally Posted by RWY 24
Da anbefaler jeg deg å lese folketrygdloven § 2-8 selv. Den er ikke like klar som deg og svogeren din. Les gjerne dokumentet jeg har lenket til ovenfor også.
For eksempel sier folketrygdloven § 2-8 annet ledd:
"Også andre personer enn de som går inn under første ledd, kan tas opp som medlemmer når særlige grunner gjør det rimelig."
Etter ordlyden gjør denne bestemmelsen at ansatte i selskap med hovedsete i Norge gjennom utenlandsk rekrutteringsbyrå ikke nødvendigvis utelukkes fra ordningen med frivillig medlemskap. Argumentene ser du i innlegget mitt ovenfor.
Innlegget mitt var ment som et generelt innlegg, så alt var ikke et svar til deg. Derfor siterte jeg ikke deg i svaret, selv om jeg sikkert kunne vært klarere på det. Men jeg mente ikke å hevde at du hadde snakket om vikarer 
|
Men disse blir jo ikke ansatt i Norwegian - de blir ansatt i utenlandske selskaper som har kontrakt med Norwegian - det er forskjellen. Om jeg blir ansatt av Slalom Consulting i USA (et reelt alternativ) og de inngår kontrakter med Norske Selskaper - hvor jeg jobber i Norge - vil jeg ikke kunne søke om medlemskap fordi Slalom Consulting har hovedsete i Portland Oregon. Det spiller ingen rolle om jeg er på prosjekt hos Steen og Strøm i Norge. (Det ligger allerede svært mye undersøkelser til grunn fra flere av oss og det er liten tvil om hvor grensene går).