Quote:
Originally Posted by Wahoo
Det er det meget delte meninger om. At piloter (eller andre) er imot å jobbe mer er vel ingen bombe, og ihvertfall ikke noe argument i seg selv.
Foreningene argumenterer jo hele tiden med hvor ulike forhold det er her oppe i nord i forhold til i "EU".
Det kan vel vanskelig tolkes anderledes enn at de ønsker særordninger her oppe skulle dette bli vedtatt.
Uten at dette har blitt sagt direkte, regner jeg med at pilotene også i denne konflikter mer enn gjerne takker ja til at norske
myndigheter griper inn og lager særregler som forbyr/begrenser bruk av kontraktspiloter. Vi vet jo at lobbyvirksomheten
i denne konflikten har vært høy og jeg kan ikke se annet enn at det må være hensikten.
W
|
Når du ser på regelverket i dag og forslagene som har kommet i det siste, er jeg ganske sikker på at det ikke er pilotene som har de sterkeste lobbyistene...
Det er ikke helt urimelig å si at særordninger kan bedre sikkerheten i enkelte regioner.. Det er ganske stor forskjell på å fly i vinterforhold og sommerforhold...