Quote:
Originally Posted by jager34
Ja det er det. Og det har NAS flygerene virkelig satt fokus på og ikke tenkt å gi seg på for NAS' del. EU har jo og gitt en hjelpende hånd ved å allerede snu litt av utviklingen ved å kreve at man gis sosiale goder i landet man bor.
|
EU har vel gjort et lite grep, som nok i liten grad påvirker DY per i dag eller i forhold til de planene som er skisserte. Det EU tilsynelatende har vedtatt går ikke spesielt langt i forhold til det pilotforeningen i DY krever. Dette kan nok ramme FR i sterkere grad.
Quote:
Min mening: Ja man har SAS og 5 star airlines. Så har man RYR på motsatt side av skalaen. Heldigvis finnes det flere genre i mellom. Nordmenn og andre generelt er imidlertid ikke fornøyd med produktet RYR og velger helst noe annet. NAS har lagt seg på et mellomnivå mht. mye. Supert på noe og mindre bra på annet. (fra nye fine fly med internet, god benplass, lite forsinkelser osv. Klart bedre enn RYR og da kan man ta litt tillegg i pris noe de har gjort. Om de har dyktige ansatte som er fornøyde og går på jobb når de er opplagte og fornøyde så kan de ta litt ekstra betalt for det og. Selv om noen er hjernevasket med at kun pris betyr noe så er det ikke der som det ikke er det ellers i samfunnet. (alle kjøper ikke skoda) Kostnad og pris er veldig viktig ja. Men alt med måte er noe Kjos ser ut til å måtte bli minnet på nå.
|
Jeg betviler veldig sterkt at premium man kan ta ut pga dyktige, opplagte og fornøyde ansatte er spesielt stort, men kan selvsagt ta feil. Men ja, de kan nok ta ut en noe høyere pris enn FR kan.
Hva angår pris som viktig faktor så er det nok viktig for mange reisende. Det betyr jo ikke at man er hjernevasket, for jeg er av den oppfatning at folk flest er fullt kapable til å vurdere pris i forhold til nytten man får fra kjøpet. Hvis man ikke tror at folk er i stand til dette så tror jeg det er en long shot å skulle få disse til å inkorporere ulempen billige billetter påfører pilotvilkårene.
At ikke alle kjøper Skoda er vel fordi man ha forskjellige preferanser, men i motsetning til biler så er nok oppfatningen hos mange at en flyreise er en flyreise. Da blir pris viktigere for flyreiser enn for bilvalg.