Quote:
Originally Posted by TOS
Nå har det litt med historie i debatten å gjøre også, tror jeg. Å gjette på at situasjonen er kritisk etter en uke, eller å tro at DY går konkurs hvis streiken varer en uke oppfatter jeg som to litt forskjellige ting. Det er greit at "gjette" og "tro" kanskje ikke er så langt fra hverandre (selv om jeg nok vil si at når jeg "tror" noe i forhold til det som diskuteres her så er det basert på en bakenforliggende "analyse", mens gjetting er litt mer "sleike på fingeren og holde den opp i luften for å se hvor vinden kommer fra"), men til Hegnars forsvar så tror jeg at Hegnar har en viss forståelse av regnskapsprinsipper og økonomi generelt sett, selv om han ofte er litt tabloid. L-1011 kjenner jeg ikke.
|
Kan være enig i det. Har ikke så god føling med historien til de ulike her. (Det er et par stk som har utmerket seg negativt, men de er vel unntakene).
Problemet her ble vel at L-1011 uttalte seg på bakgrunn av sin egen enkle analyse (alle fly på bakken=dritdyrt). Den ble imidlertid
for enkel for andre forumister.
Ellers tenker jeg om forum at det som oftest er "menigmanns" ytringsarena. Det behøver ikke nødvendigvis være faglig tyngde eller analyse bak dem (selv om det selfølgelig er veldig velkomment om så er tilfelle). Man kan poste (i god og normal høflig tone), men har man ikke noen særlig forklaring/begrunnelse så blir det også vektet i henhold til det.
Med det i tankene synes jeg faktisk Hegnars uttalelse er vesentlig mere saftig enn det som kom opp her. Akkurat fordi han er kjendisøkonom, men likevel ikke kommer med noen særlig begrunnelse.