LA-Faa (Tahiti)
Fullt belegg på flyet. Så var det matervering: Laks med potetsalet som forrett, ravioli med ost for hovedrett og en billigboks med sjokoladepudding med kornete konsistens. Til måltidet fikk man et lite kaldt brødstykke med gummiaktig konsistens. Hverken spesielt godt eller raffinert, men de som sitter på dette flyet er vel ellers så priviligerte at de ikke burde klage. papirserviettene var spesielle, de kjentes ut som en mellomting mellom papir og isopor.
Hvordan jeg hadde klart reservere et sete over vingen på denne flighten er et mysterium.
Underholdningssystemet var ikke mye å rope hurra for. Det var tregt og ustabilt med generiske menyaer ala "Video 1", "video 2" og det var ikke on demand. Både lyd og billedkvalitet var også unormalt dårlig.
Frokost rundt kl 4 var bedre. Valg mellom omelett med potatoe brownies og pannekaker. Det var også første gang jeg på fly har blitt spurt om jeg ville ha kaffe, te eller varm sjokolade. Så jeg måtte selvsagt prøve sjolkoladen. Ikke så varm, men absolutt til å drikke.
Uniformen var blomsterskjorter for mennene og blomsterkjoler i forskjellige farger for damene. Med en blomst i håret ble det polynesisk stemning allerede i flyet.
Faa
Ikke enkelt å spille sprudlende polynesisk musikk i mørket 5 om morgenen, men vi ble mottatt med musikk
Kom altså i tide og brukte tiden på flyplassen til å ordne noe små detaljer for resten av turen.
Ny innsjekking og et lite
ATR propellfly vidre. Kun 3 kg i håndbagasjen sa reglene så jeg hadde forberedt en ompakking til minimum inn i kabinen. Da jeg så de andre som skulle med skjønte jeg at de ikke var særlig strenge.
De var free seating og de som hadde gjort sin research visste at det var venstre side som var den eneste riktige.