Quote:
Originally Posted by dc-8-63
Jeg er en av de som "avskriver" Wahoo - ikke pga spissfomuleringene men fordi han ikke har satt seg inn realitetene rundt fagforeningene. En må huske på at dette er profesjonelle organisasjoner som er en del av den demokratiske prosessen og en del av organiseringen av partene i arbeidslivet. At man en ikke er enig en en del av hva de står for - er absolutt ingen grunn til å fjerne dem og de er absolutt ikke alene om å ha brakt SAS dit de er i dag - som det til stadighet slenges ut på en svært uhøfflig måte!
|
Jeg er ikke prinsippielt imot fagforeninger. Hver fagforening må dømmes for seg slik man bedømmer mennesker.
Selvsagt har ikke fagforeningene all skyld for alt det gale som har skjedd i norsk luftfartshistorie men etter
min mening har de bidrat langt mer negativt enn positivt (sett utenifra). Jeg har gjennom tidene sett så mye rare
utspill og meningsløse streiker og konflikter fra
SAS foreningenes side at jeg er særdeles skeptisk til det meste som kommer fra den kanten.
Men la oss ikke avspore debatten med den historien.
Jeg avskriver ingen av debatantene - selv dem jeg er mest uenig med. Jeg repekterer at andre har ett annet syn enn meg.
W