Quote:
Originally Posted by Earlybird.
TOS. Tror du misforstår.. Det er ikke slik at DY reduserer beløpet du skylder selskapet pr arbeidet mnd. De trekker pilotene i lønn. Mao betaler pilotene helt og holdent sin egen rating. DY fungerer vel egentlig som en bank... Overrasker meg ikke om de faktisk tjener på å "gi" pilotene rating. 200.000kr er det man må ut med som privatist. DY betaler neppe samme pris for simulatoren på gardermoen..
|
Ikke ulikt å starte i et selskap med "bonding" hvor en starter på lønnstrinn -1 inntil "bondingen" er fullført. Uansett hvordan en vrir og vender på det vil alle selskap ha dekket kostnadene for opplæring av ansatte enten det gjøres på den ene eller andre måten.
Quote:
Originally Posted by TOS
Da sitter man vel med en TR, for en TR er vel spesifikk for individet det gjelder.
|
Ja, en har en B737 typerettighet flydd i henhold til Norwegian
SOP, som i prinsippet betyr at en kan fly en hvilkensomhelst B737. Dog må en gjennom en forkortet utsjekk og "line training" ved skifte av selskap, som du allerede vet.