Quote:
Originally Posted by AirbusTrond
Synes det bare er litt merkelig å argumentere i kraftige moralske ordelag mot Kjos, billige utenlandske produkter (og indirekte anklage de som kjøper disse produktene for ubevisste eller i verste fall umoralske) og samtidig annonsere for bililge flybilletter, som blant annet lenker til Norwegian-annonser og andre ting, hvis fremste egenskap synes å være at de er billige. Det er vel ikke så rart at noen kan reagere på det som noe som grenser opp mot dobbeltkommunikasjon?
|
Det har vel intet med hvordan jeg vælger at mit eget forbrug skal sammensættes og hvilke holdninger jeg har til at behandle medarbejdere ordentligt. Noget du intet kender til og derfor ikke burde synke til så lavt niveau at udtale dig om. Forøvrigt ganske OT i denne tråd.
Der er forøvrigt alle mulige andre flyselskaber end DY på disse links - med undtagelse af bl.a. Ryanair. Hvem der annoncerer på sider jeg linker til kan jeg ved gud ikke se har noget med sagen at gøre.
En prissammenligning betyder ikke nødvendigvis at flyve billigst muligt. Det kan også handle om finde dyrere billetter med andre end lavservice-selskabet til den bedste pris. Eller om at få overblik over markedet og vælge ud fra andre ting end pris. Heldigvis er der stadig mange mennesker, der er optaget af andet end pris.
Desuden har det at tilbyde en vare til en god eller lav pris intet med sociale vilkår, social dumping, tryghed for medarbejdere osv at gøre.
Man kan sagtens konkurrere indenfor rammerne af fair vilkår for ansatte, men man kan selvfølgelig også vælge at gå lidt længere og presse priserne endnu længere ned - på bekostning af de ansattes vilkår. Det er et valg man tager - ikke noget man bliver presset til eller er nødt til at gøre.
Gør man bevidst det, så forbeholder jeg mig også bevidst retten til at købe min vare et andet sted - uanset hvilke links jeg har i min signatur.
Kan vi så komme tilbage til topic - istedet for useriøst personfnidder...