Quote:
Originally Posted by Earlybird.
Jeg syns du litt vel svartmaler dette mr wahoo... De har klart seg som helt fint som en regional aktør siste 10 årene. Som mange antyder her må man jo ikke blir verdens største flyselskap for å være velykket... Hvis Dy forening og de andre selskapene krever like vilkår i skandinavia vil de ikke gå konkurs.. det vil bare bli litt dyere å fly... og så om FR prøver seg på innenriks har jeg liten tro på at de vinner markedet fullt ut... Mange som ikke flyr med FR av prinsipp..
Ps. det er ingen menneskerett å fly fra torp til bergen for 99 kr... Det er rett og slett sinnsykt og både WF og DY taper penger... uintelligent spør du meg..
|
Det er ingen menneskerett å fly, men i og med at markedet er deregulert så er det opp til aktørene å vurdere hvem som skal tilby hva, til hvilken pris, og i siste instans så er det konkurransen mellom disse som avgjør hvem som overlever . Hvem er det som skal avgjøre hva som er rimelige priser? DY tjener vel i hovedsak penger på sine operasjoner, mens andre selskaper i mindre grad gjør det. Det kommer mao an på forholdet mellom inntekt og kostnader.