Quote:
Originally Posted by Wahoo
52k inklusive tillegg.
Uansett godt over minstekravet til Iberia's fagforening, så kanskje
Parat bør roe ned retorikken en del hakk her.
W
|
Hvorfor snakke om den norske lønnen til de fast ansatte i Norge? Det er jo snakk om vilkårene til kontraktspiloter på utenlandske baser. Jeg vet at du har fått med deg at en pilot i Helsinki ikke tjener 52k. Dy nevner alltid kapteinlønningene i media. Garantilønnen til en pilot i helsinki var 192.000nok på første kontrakten de ga ut hvis ikke den har blitt oppjustert nå. med 800 flytimer kom de opp på ca 300.000kr. I tillegg er de underlagt estiske sosial vern, ikke finsk. Vi vet alle at det er svensker og dansker som jobber der, ikke estlendere. Jeg fatter ikke hvilket motiv noen har for å forsvare den negative utviklingen i flybransjen. Denne nedadgående spiralen vil til syvende og sist treffe alle bransjer hvis holdningen er slik jeg opplever på mange her... man treffer seg selv i døra til slutt...
Det er ikke noe vits å hylle Kjos fordi han har fått DY dit det er i dag når utsiktene er slik de er nå. Ville du kalle
MOL en helgen fordi RYR er så store som de er?? Er sykse kun målt i volum? Disse selskapene snyter samfunnet for skattepenger og burde straffes på lik linje med skattesvindlere...