Andelen transfer/transitt på
CPH er rundt 24%, mens det på
OSL er rett under 20%. Både
CPH og
OSL teller ankomst som en passasjer og avgang som en passasjer. Dermed er i realiteten hvis en teller individene som er innom flyplassen rundt 12% lavere enn passasjertallet for
CPH, mens det på
OSL er rundt 10% lavere. Med andre ord så teller
OSL og
CPH de betalende passasjerer på samme måte. Der det er forskjell i tellingen er ikke-betalende passasjerer som barn under 2 år.
CPH teller disse, men
OSL gjør det ikke i sin statistikk. Dette forklarer også forskjellen mellom hva
CPH rapporterer til/fra
OSL og hva
OSL rapporterer til/fra
CPH. I mars utgjorde denne forskjellen 1088 passasjerer, altså 0,95% mer rapportert hos
CPH enn hos
OSL.
Tilsvarende som
CPH så rapporterer også UK
CAA barn under 2 år. Også her finner vi en divergens som tilsvarende noe mellom 0,7% og 1,4% mellom Norge og UK og nivået avhenger av om det er en forretningsdestinasjon eller turistdestinasjon.
Med andre ord er rapporteringen i Norge mer konservativ enn flere naboer. Jeg vet ikke om det er flere land enn Danmark og UK som teller på deres måte.