View Single Post
Old 19-04-2012, 20:32   #6
Scanflyer
ScanFlyer Blue

Scanflyer's Avatar

Star Alliance OSL-CPH-BCN-ALC-OSL med JK og SK

27.12.11
JK6718
BCN-ALC
Kl 21:45
Business – R - Klasse
03 A
90 % Business 80 % eco

Boardet som en av de første og fant setet mitt raskt. Heller ikke noen varm klut kom denne gangen, men velkomstdrink kom ganske kjapt. Samme leksa her med at glasset måtte inn, og denne gangen allerede ved pushback. Det førte blant annet til at en spanjol måtte styrte cavaglasset sitt.

Pushback ble for øvrig gjort på tid og vi ble lovet en flytid på ca 1 time.
Crewet var kjapt i gang med servering. I biz ble det delt ut en svart liten plastboks med serrano skinke og manchego ost, i tillegg til noen tørre kjeks. Smakte helt greit. Til maten valgte jeg nok en cava og en heineken som reservedrikke.

På midtgangsetet ved siden av meg satt en spansk dame som tydeligvis hadde problemer med å håndtere skinken og osten, for jeg fikk flere biter av det over på mitt bord. Det så ikke ut til å ta slutt, så når jeg fikk halve kjeksen hennes ned i ølglasset mitt vurderte jeg et lite sekund å svare med å ”tilfeldigvis” sprute litt cava tilbake, men jeg droppet det for husfredens skyld.

Etter hvert stoppet forflyttelsen av mat og jeg falt i dyp søvn. Våknet av at en fra crewet vekket meg og forkynte landing, samtidig som han spurte om jeg kanskje ville ha en Heineken å kose meg med på nedstigningen. Det klarte jeg jo ikke å si nei til så da ble det nedstigning med min nederlandske venn.

Vi landet 10 minutter før tiden som lovet og jeg var en av de første av flyet.
Prioritytaggen funket og kofferten min kom som nr 1. Kom meg ut av terminalen og hoppet i første og beste taxi for å sette kursen mot Torrevieja.
20.09:OSL-ARN-CPH (SK) 24.09:CPH-OSL (SK) 09.10:OSL-ARN (SK) 10.10:ARN-OSL (SK) 25.10:OSL-SVG (SK) 27:10: SVG-OSL (SK) 29:10:OSL-ARN (DY) 31:10:ARN-OSL (DY)
12.11:OSL-FRA-AMM (LH) 16.11:AMM-FRA-OSL (LH)
Scanflyer is offline   Reply With Quote