View Single Post
Old 18-04-2012, 20:38   #165
Wahoo
ScanFlyer Molded

Default Re: På vei mot streik i Norwegian (om ansettelsesforhold m.v.)

De andre selskapene (alle, også Ryanair og andre) vil vinne på en streik uansett;
- Blir det "bare" en streik vil dette svekke Norwegian både økonomisk og markedsmessig til fordel for alle andre selskaper på kort sikt
- Blir det som Parat vil må Kjos skrinlegge de fleste av sine planer og alle andre vil tjene på det på lang sikt.
- Parat sier jo selv at dette handler om å overleve for dem så de har alt å tjene på selv kun en streik (media-omtale)
- Får de det som de vil ha de forhindret sin egen undergang på sikt, og det er vel en grei motivasjon.. .

Så at det er meget sterke krefter her som ønsker en streik og mest mulig media-kjør og ikke ett kompromiss i megling er det ingen tvil om.
Derfor tviler jeg på en løsning i meklingen.
Nå er det ingenting som forbauser meg lenger i denne saken, så hvis EU foreninger er med på dette er det ingen bombe.

F.eks. var pluttselig var ikke familien så viktig for DY pilotene allikevel gitt (som antatt)

Quote:
Tirsdag gjenopptok pilotene fridagkjøpsavtalen med Norwegian som ga selskapet fleksibilitet og pilotene ekstrabetaling
I tillegg har vi fått bekreftet det jeg nevnte at DY har en plan B hvis det blir streik.

VG:
Quote:
- Vil dere kunne sette inn fly fra andre flyselskap slik dere gjør nå om dagen?

- Vi kommer til å gjøre vårt ytterste for våre passasjerer og vi har en plan, sier Larsson.

- Er planen å sette inn fly fra andre flyselskap?

- Vi har en plan og vi skal gjøre vårt ytterste ved en streik, gjentar Larsson, men ønsker ikke røpe hva planen består i.
Da har vel de fleste brikkene falt på plass omtrent som forventet så langt. Det eneste vi vel ikke vet nå er
hva Kjos plan B er...
Wahoo is offline   Reply With Quote