De andre selskapene (alle, også Ryanair og andre) vil vinne på en streik uansett;
- Blir det "bare" en streik vil dette svekke Norwegian både økonomisk og markedsmessig til fordel for alle andre selskaper på kort sikt
- Blir det som Parat vil må Kjos skrinlegge de fleste av sine planer og alle andre vil tjene på det på lang sikt.
- Parat sier jo selv at dette handler om å overleve for dem så de har alt å tjene på selv kun en streik (media-omtale)
- Får de det som de vil ha de forhindret sin egen undergang på sikt, og det er vel en grei motivasjon.. .
Så at det er meget sterke krefter her som ønsker en streik og mest mulig media-kjør og ikke ett kompromiss i megling er det ingen tvil om.
Derfor tviler jeg på en løsning i meklingen.
Nå er det ingenting som forbauser meg lenger i denne saken, så hvis EU foreninger er med på dette er det ingen bombe.
F.eks. var pluttselig var ikke familien så viktig for DY pilotene allikevel gitt (som antatt)
Quote:
Tirsdag gjenopptok pilotene fridagkjøpsavtalen med Norwegian som ga selskapet fleksibilitet og pilotene ekstrabetaling
|
I tillegg har vi fått bekreftet det jeg nevnte at DY har en plan B hvis det blir streik.
VG:
Quote:
- Vil dere kunne sette inn fly fra andre flyselskap slik dere gjør nå om dagen?
- Vi kommer til å gjøre vårt ytterste for våre passasjerer og vi har en plan, sier Larsson.
- Er planen å sette inn fly fra andre flyselskap?
- Vi har en plan og vi skal gjøre vårt ytterste ved en streik, gjentar Larsson, men ønsker ikke røpe hva planen består i.
|
Da har vel de fleste brikkene falt på plass omtrent som forventet så langt. Det eneste vi vel ikke vet nå er
hva Kjos plan B er...