View Single Post
Old 18-04-2012, 20:18   #5
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Luftige harryturer [Nordlys artikkel]

Nja, jeg finner deler av innlegget ganske provoserende.

Litt merkelig å kalle et leserinnlegg for "kronikk" - men det er kanskje vanlig i Nordlys? For øvrig ser det ut til at det er en Sp-politiker og en person med en inntekt som godt kan betale for både for norske landbruksprodukter og dyre flyreiser... Jeg vil tro at han forbruker og forurenser langt mer enn snittet av den vanlige reisende. Hvorfor rakke ned på andres forbruk da?

Det hans skriver om at man først våkner når egen bransje er truet framstår som noe dobbeltmoralsk - for det er jo nettopp det han selv gjør - snakke for seg selv. Det hadde stått mer respekt av innlegget om han skrev om norske lastebil- eller bussjåfører som blir skviset ut - og det i Norge. Personlig har jeg nær ved blitt rammet av at deler av jobben jeg har gjort har blitt satt ut til studenter i Baltikum - uten at jeg av den grunn har gjort annet enn å konstatere at det er en del av internasjonaliseringen - men så har jeg heller aldri vært Sp-medlem.

Generelt så er jo det selvsagt en fordel at nordmenn jobber på norske kontrakter og under norske forhold, men det er jo enn så lenge ikke snakk om at innenriks personell skal byttes ut i Norwegian eller andre selskaper, så vidt jeg har fått med meg.

Og hva han mener om "harrykultur" skjønner jeg ikke så mye av...

Last edited by AirbusTrond; 18-04-2012 at 20:38.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote