View Single Post
Old 18-04-2012, 20:10   #161
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: På vei mot streik i Norwegian (om ansettelsesforhold m.v.)

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
"Komiske Ali" vælger offerrollen kombineret med skjulte trusler. Ufatteligt var lavt hun (DY) vil synke. I bedste Ryanair-stil er det altid "de andres" skyld og de gør intet forkert selv.

Sørgeligt at være vidne til hvor lavt niveau dette selskab er sunket til. Øv....

Jeg håber piloterne virkeligt står på og kører denne sag helt til ende. De har intet at tabe og alt at vinde. Og det er en både vigtig og nødvendig sag.

Jeg håber ligeledes at - i det mindste nogle - pax stemmer med fødderne og køber flybilletter hos selskaber, der skaber arbejdspladser (og skatteydere) i Skandinavien. Det har samfundet brug for...
Pilotene i DY skatter så vidt meg bekjent til Norge, også de som er ansatte på kontrakt gjennom PARC. Det er iallefall informasjonen jeg har fått. Arbeidsplasser skapes jo også selv om det er ansatte på kontrakt, så vi får håpe at kundene stemmer med føttene i forhold til både skatt og arbeidsplasser.

Uttalelsen fra Skånvik er da på ingen måte så drøye at man trenger å trekke frem komiske Ali.

Om dette er en koordinert aksjon vet jeg ikke, men det er nærliggende å tenke den tanken. Det er imidlertid opplagt at DYs egne handlinger delvis har en skyld i dette (på samme måte som pilotenes handlinger delvis har skyld i dette), men det er vel ingen parter som vil gå ut å innrømme dette i en forhandlingssituasjon.
TOS is offline   Reply With Quote