Quote:
Originally Posted by dc-8-63
Men ikke noe av dette fjerner de alvorlige problemene med ansettelsesforholdene og når man ser utlysningsskjemaet for 787 produksjonen - kan en vel fastslå at Norwegian ikke alltid velger de mest professonelle aktørene (det finnes jo et annet område hvor DY har valgt virkelig feil  )
|
Nei, i forhold til de mer overordnede spørsmålene om kontrakt vs "fast" løser ikke dette noe, men det betyr at iallefall de norske pilotene har en mulighet i forhold til både helse og pensjon (og sannsynligvis finnes det tilsvarende ordninger i andre land i EØS-området).
Det Kjos snakker om i forhold til baser de tenker å sette opp utenlands er at om pilotene skal være fast ansatte på disse basene så nødvendiggjør det en HR-administrasjon (om jeg husker rett så var uttalelsen i videoen "loven krever det"). Hvis dette er nødvendig så har jeg noe mer forståelse for at man ikke ønsker å sette opp en administrasjon for hver base, men jeg vet ikke hva som egentlig ligger i den formuleringen som Kjos hadde (og i og med at det var ment for internt bruk så er det neppe å betrakte som en juridisk betenkning heller...).