View Single Post
Old 13-04-2012, 22:27   #41
Commuter
ScanFlyer Silver

Default Re: Nordlys melder Streik i Norwegian

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg har liten forutsetning for å vite hvorvidt vilkårene gir en reduksjon i sikkerheten, men registrerer vel at dette ikke er noe det er allmenn enighet om.
Kommentaren min kommer basert på vilkårene i HEL ved sykdom (oppsigelse etter x dager fravær). Det vil gjøre at medarbeiderne går på jobb selv om de ikke er fit for flight, og det kan på ingen måte være heldig.

Jeg mistenker at DY har gode nok jurister til at en slik sak ikke hadde kommet inn i kontraktene ved en feiltagelse. Greit nok at det ble fjernet, men det endrer ikke bildet på hvor DY ønsker å gå.

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
At det er mulig at DYs ledelse har gjort seg fortjent til reaksjonen fra pilotene er godt mulig. Jeg oppfatter imidlertid oppslagene i Nordlys mer som et partsinnlegg enn som noe annet. Greit nok å sette søkelyset på dette, men det er muligens andre aspekter ved dette enn det som kommer frem i Nordlys' oppslag?
Nordlys-sakene er helt klart ren propaganda fra fagforeningene, og må tas med et par spadetak salt. Men totalbildet viser en uheldig trend fra DY, og jeg er glad for at saken i alle fall blir holdt aktuell.
Commuter is offline   Reply With Quote