View Single Post
Old 04-04-2012, 15:30   #3
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Ingenting er som pååååsketuuuuur....

4. April 2012
British Airways BA763
OSL-LHR
1207 kilometer
Airbus A319
G-EUPC
Sete 4F
Business Class/Club Europe

Etter å ha slappet av litt i kantina, var det på tide å bevege seg retning gate 50, der G-EUPC, en 1999-modell A319, stod og ventet. Boarding hadde ennå ikke begynt da jeg forlot loungen, men den startet da jeg var underveis. Etter litt kø i passkontrollen og forsering av folk som plutselig skulle stoppe opp og sperre det som var av gangbart areale, kom jeg meg endelig fram, og kunne gå rett i boardingkø, som heller ikke gikk tregt. Kom meg ombord, og fant sete 4F. Endelig var man om bord hos BA igjen

4 rader med Club, som skulle tilsi 16 seter. 13 av de var "okkuperte". Bl.a. var det et eldre asiatisk ektepar som tok midtgangsetene på raden min, mens toseteren foran meg stod helt åpen. Jeg skjønte ikke hvorfor de evt. ikke kunne flytte seg dit, men det er nå meg,

Siden det var andre menneske der, valgte Lillebjørn å gjemme seg:

De var også fire crewmedlemmer på flighten, selv om A319 bare krever tre. Kjønnsfordelingen var 3/1, med en enslig mann i hønseflokken. Han tok seg forvrig av oss i Club, sammen med purseren.

Først fikk man sånn:

Disse var nok feilmerket. Legg også merke til advarselen om at nøttene kan inneholde nøtter.

Så ble det lunsj. Valget var reker og pasta, eller kylling og "noe". Jeg valgte kylling, som ble skylt ned med litt sjampis.

Alt smakte ganske så greit.

Så, etter maten, da fant asiaterparet ut at de skulle flytte på seg. Med all respekt, folk må gjerne sitte ved siden av meg, men jeg tilstår at jeg gjerne foretrekker litt albuerom, selv med blokkert midtsete. Om de velger å sitte på hver sin side av midtgangen som de gjorde, så er det helt greit - men om man velger å flytte seg, så skjønner jeg ikke hvorfor de gjorde det så sent.

Da vi ble alene på raden, turte Lillebjørn å titte fram for å ta en titt på flyet:

Vi kom oss nå ned på Heathrow, med landing fra øst, som betød minst mulig taxeveg til T5. Der var det å connecte, og jeg skulle for første gang connecte på den måten jeg gjorde nå. Det innebar hele tre checkpoints, derav ett var for å sjekke om jeg var tidsnok ute, ett var passkontroll, og så skulle jeg fotograferes. At denne transfermetoden var helt til venstre - og fasttracken helt i andre enden - førte til at jeg endte opp i den "vanlige" køen opp til sikkerhetskontrollen i etasjen over. Kunne forøvrig se en fra samme fly som meg, som forsvant opp fasttrackrulletrappen, så mulig var det nok.

Vel oppe, gikk det uansett relativt kjapt. Jeg ble bare litt nevøs da en mann kom for å høre om noen hadde sett iPhonen hans - og jeg samtidig ikke fant min der jeg trodde jeg hadde lagt den. Den lå midlertid der jeg egentlig hadde lagt den, så da kom jeg meg avgårde.

Nå er man vel installert i storkantina, eller Galleries First som noen kaller den, og har spist denne:

Fortsatt over en time til jeg må være et annet sted, så jeg tror jeg installerer meg i en litt mer behagelig sitteanretnin.. og kanskje gjøre plass til litt mer å drikke. Snakkes

Last edited by Martin; 06-04-2012 at 00:59.
Martin is offline   Reply With Quote