View Single Post
Old 31-03-2012, 21:27   #195
Theaviator
The old Norwegian Viking
 
Theaviator's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Location: City of the Arctic Circle
Posts: 169
Default Re: FOT-rutene fra 2012, endelig resultat

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg har fått innsyn i en del flere dokumenter, og ser bl.a. at DAT sier de skal starte opp kommersielle flygninger på Leknes og Svolvær (ikke i strid med FOT-eneretten, hevdes det). Dette fra en korrespondanse mellom DAT og LT av 26. mars. Har dette vært diskutert her (jeg kan ikke huske det)?

I tillegg er svarbrevet fra DLA Piper, som er advokatene til DAT, interessant lesning, men det jeg fikk innsyn i er fra før LTs brev av 14. mars var gjort kjent (det dreier seg om merknaden til Widerøes klage). Der hevdes det :

Enten så har ikke LT kommunisert sin "lite sannsynlig" vurdering fra tidligere til DAT, eller så er dette en omskrivning av faktum i saken.

Det bemerkes også (om konverteringen av fly) følgende:

I LTs brev står det at de ikke har fått noen informasjon om konverteringen (om jeg husker rett), og at dette er en omfattende prosess. Fra DATs side er det hevdet at Bombardier har fortalt dem at ingeniørmessig så er dette en enkel sak (fra korrespondanse fra DAT til LT står følgende: "Type modificering: Bombardier bekræfter at det fuldt muligt at konvertere en 102 til 103. Work scope er beskedent og kan gennemføres i løbet af sommer 2012.").

LT skriver også at en av maskinene som DAT har kjøpt (serial no 60) ifølge en service bulletin fra Bombardier ikke kan konverteres til -103, og i den samme korrespondansen av 2. mars så skriver LT at de ikke er i stand til å ferdigbehandle saken før 31. mars. Det er imidlertid mulig at klagen fra WF satte fortgang i behandlingen.

Hei TOS
Dette var jo en helt annen vending. Kan du si noe mer om det du har fått innsyn i?
__________________
1 vinge blir lett til 5 fly...
Theaviator is offline   Reply With Quote