Quote:
Originally Posted by STARSHIP 2
Rungholm hevder at dette kompassystemet ikke er et krav. Kanskje WIF har det som et krav i sin AOC eller noe selvpålagt? Det bør vel være mulig å finne ut hva som kreves..
|
Brevet fra LT er ganske tydelig på dette (Punkt 3):
http://www.regjeringen.no/pages/3759...medvedlegg.pdf
Quote:
3.1 Konklusjon
Basert på beskrivelsen over kan vi fastslå at kompassystemet AHRS ikke tilfredsstiller
kravene oppstilt innledningsvis, med tanke på driftssikkerhet og pålitelighet i
6
operasjonsområdet (OPS1.630 (a)(2)). Dette bekreftes også gjennom de Havillands Dash
8 “All Operators Message No. 622 – Subject: AHRS Heading Anomalities at High Northern
Lattitudes” (Nord for 63° N).
Hvis alt går etter planen, skal DAT ha en Dash-8 106 serie levert innen oppstart 01. april.
Dette individet er utrustet med det nye kompassystemet APIRS. De øvrige to flyene,
DAT’s egen og MedAvias Dash-8 102, har det gamle AHRS systemet. Oppgraderingen fra
AHRS til APIRS er en relativ omfattende modifikasjon.
Det er usannsynlig at DAT får på plass det nye kompassystemet i disse to flyene innen
oppstart 01. april, og vil derfor i praksis starte operasjonene med kun ett fly.
4.0
|