View Single Post
Old 24-03-2012, 15:29   #116
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: FOT-rutene i Lofoten og klagesaken med etterdønninger

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Jeg er ikke helt uening med deg - men det er realitetene som gjelder og man må basere seg på dette.

Vel - kanskje det, men det er ikke mye å gjøre med mange av disse faktorene ... Av og til må man faktisk forholde seg til realiteter, og ikke hvordan man ønsker at det skal være ...
Jeg er ikke uenig med deg i at dette er realitenene. Mitt poeng er rett og slett at disse realitetene ikke er spesielt kompatible med å sørge for konkurranse på kortbanenettet. Dette står også i kontrast til det som fremholdes i brevet fra SD til DAT:

Quote:
Departementet finner innledningsvis grunn til å presisere at det gjennom hele anbudsprosessen har hatt som en hovedmålsetning å skape mest mulig konkurranse i det meget spesielle markedet for flyruter på norske kortbaneflyplasser.
Så målsettingen (i.e., hvordan man ønsket at dette skulle være) var i utgangspunktet at man ønsket reell konkurranse om anbudene. Slik opplegget har vært gjør dette svært vanskelig å realisere (dvs. realitetene i opplegget er noe ganske annet enn målsettingen).
TOS is offline   Reply With Quote