Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Jeg er ikke helt uening med deg - men det er realitetene som gjelder og man må basere seg på dette.
Vel - kanskje det, men det er ikke mye å gjøre med mange av disse faktorene ... Av og til må man faktisk forholde seg til realiteter, og ikke hvordan man ønsker at det skal være ...
|
Jeg er ikke uenig med deg i at dette er realitenene. Mitt poeng er rett og slett at disse realitetene ikke er spesielt kompatible med å sørge for konkurranse på kortbanenettet. Dette står også i kontrast til det som fremholdes i brevet fra SD til
DAT:
Quote:
Departementet finner innledningsvis grunn til å presisere at det gjennom hele anbudsprosessen har hatt som en hovedmålsetning å skape mest mulig konkurranse i det meget spesielle markedet for flyruter på norske kortbaneflyplasser.
|
Så målsettingen (i.e., hvordan man ønsket at dette skulle være) var i utgangspunktet at man ønsket reell konkurranse om anbudene. Slik opplegget har vært gjør dette svært vanskelig å realisere (dvs. realitetene i opplegget er noe ganske annet enn målsettingen).