View Single Post
Old 24-03-2012, 00:22   #11
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: FOT-rutene i Lofoten og klagesaken med etterdønninger

Quote:
Originally Posted by wf145 View Post
Det kom vel kanskje overraskande på dei fleste at anbodet til DAT var så mangelfullt, og at det ikkje var berre SCAT-1 som manlga - slik dei fleste trudde?
AT tidsfristen er for kort trur eg alle er einige om.
Det er nok flere som har visst / trodd at DAT hadde flere mangler, men det er ikke sikkert man ønsker å poste slike ting på dette forumet når man ikke kan backe det opp med fakta eller ikke ønsker å rote seg inn i en evigvarende kverulering det ikke kommer noe godt ut av.

Det blir spennende å se om fristene blir annerledes ved neste anbudsrunde.

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
En tredje mulighet er kanskje at man tillater bruk av mindre fly med mindre kapasitet, som kanskje åpner opp for flere aktører? Jeg vet imidlertid ikke om dette er realistisk, men synes å huske at det for ikke lenge siden figurerte en rapport fra Draagen og Wilsberg angående FOT-rutene i Finnmark hvor de drøftet mindre maskiner. Da slipper man muligens å sprenge bort fjellene...
Mindre fly fjerner vel ikke kravet om performancedata eller et navigasjonssystem som tar hensyn til magnetisk misvisning?
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 24-03-2012 at 00:26.
Dag Viking is offline   Reply With Quote