Quote:
Originally Posted by wf145
Det kom vel kanskje overraskande på dei fleste at anbodet til DAT var så mangelfullt, og at det ikkje var berre SCAT-1 som manlga - slik dei fleste trudde?
AT tidsfristen er for kort trur eg alle er einige om.
|
Det er nok flere som har visst / trodd at
DAT hadde flere mangler, men det er ikke sikkert man ønsker å poste slike ting på dette forumet når man ikke kan backe det opp med fakta eller ikke ønsker å rote seg inn i en evigvarende kverulering det ikke kommer noe godt ut av.
Det blir spennende å se om fristene blir annerledes ved neste anbudsrunde.
Quote:
Originally Posted by TOS
En tredje mulighet er kanskje at man tillater bruk av mindre fly med mindre kapasitet, som kanskje åpner opp for flere aktører? Jeg vet imidlertid ikke om dette er realistisk, men synes å huske at det for ikke lenge siden figurerte en rapport fra Draagen og Wilsberg angående FOT-rutene i Finnmark hvor de drøftet mindre maskiner. Da slipper man muligens å sprenge bort fjellene... 
|
Mindre fly fjerner vel ikke kravet om performancedata eller et navigasjonssystem som tar hensyn til magnetisk misvisning?