View Single Post
Old 23-03-2012, 22:06   #56
wf145
at your service!
 
wf145's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
Default Re: FOT-rutene i Lofoten og klagesaken med etterdønninger

Til meir eg les dette, til meir får eg inntrykket av at DAT faktisk ikkje har vore heilt klar over kva dei har begitt seg ut på, og tatt ganske lettvint på enkelte ting...

saksa frå http://www.regjeringen.no/pages/3759...medvedlegg.pdf

Quote:
"Da
underlagsdokumentasjonen ble etterlyst for helt spesifikke elementer, ble det innlevert dels mangelfull dokumentasjon og dels dokumentasjon beheftet med feil.
Eksempelvis viste de første GMC kartene Luftfartstilsynet mottok, at operatøren med god margin (mi utheving)var ute av stand til å møte kravene til nyttelast (i form av minimums antall passasjerer).
Da selskapet ble konfrontert med dette, var forklaringen at underleverandøren av performance data ”ikke var til å stole på”, og at nytt underlag skulle skaffes fra en annen leverandør.
Da nytt performance underlag ble fremlagt, viste det seg at dette var basert på hinderdatabaser som ikke er publiserte, (mi utheving) samt at beregningene var basert på spesielle utklatringsprosedyrer som manglet beregningsunderlag (mi utheving)."
Det går også fram av brevet at DAT allereie er 14 dager på overtid med tanke på å skaffe til vege det LT krev.

Trur nok diverre at DAT har ei dårleg sak her...
__________________
Torbjørn
-----------------

Last edited by wf145; 23-03-2012 at 22:08.
wf145 is offline   Reply With Quote