Fin rapport ja!
Men poenget er at
SAS har ikke særlig mange pax i biz i Europa. Sist uke var jeg
OSL-
MAD, med ingen i biz, 2 i extra, og
MAD-
CPH med 1 i biz og 9 i extra mistenker en famile på 4 å ha blitt oppgradert i siste sekund, for de virket litt malplassert der de kom med billetter fra
LAN Chile!
Denne uken,
CPH.-
DUS, 1 i biz og 5 i extra.
Konklusjon: Billettene for de dyrere klassene er for høye. På
CPH-
DUS hadde de stablet alle pax sammen bak i flyet med 3 på hver rad. De første 10 radene bestod av 6 pax. Hvorfor det liksom?
Hadde extra kostet 500-1000 kr ekstra (avh av distanse) hadde de nok fått inn flere penger på tjenestene sine!
Er det bare meg som tenker slik?
For mange flyselskaper tar for mye betalt for foran gardinet på europeiske ruter. De eneste som sitter der er dem som skal videre ut i Europa. Mat og drikke er billig for selskapene og kan sørge for mer inntekt. Forstår ikke helt denne situasjonen.
Som f.eks. Hvorfor er det 2k billigere pr vei å fly biz til
MAD enn til
BCN??
BF