View Single Post
Old 17-03-2012, 14:11   #13
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,865
Default Re: Norwegian inngår vedlikeholdsavtale for Dreamlineren

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Ville det ikke være litt voldsomt å bygge opp å investere i ett eget/lokalt vedlikeholds-miljø pga bare 6 fly?!
Disse flyene er jo vesentlig forskjellige teknisk fra noe annet som flyr idag. Noe av argumentet er jo også at de
trenger vesentlig mindre vedlikehold enn forrige generasjons fly.
Og er det ikke knyttet gode drifts- og sikkerhetsargumenter ved å velge Boeing nettopp hvis det skulle vise seg
å være snags i etterkant?

For meg høres dette fornuftig ut.

W
Hvorfor begrense det til 6 fly ? - det er en måte å tenke på dette - en annen er mulighetene - det vil være betydelig flere enn 6 fly i Europa - har kan man være kreativ og innovativ - dette er høyteknologi - noe Norge burde være blant de fremste i - det krever absolutt ikke minstelønn - så her har man mulighten til å bygge opp noe 8som man har bevsisst før at man kunne) Koksa var europas fremste DC-9 verksted og var det eneste verksted utenfor Long Beach som fikk tillatelse til å skifte ute en vingerot (en DC-9-50 ex Eastern som BMI hadde kjøpt).

Dette er hva Norge bør strebe etter å bli.....ikke bare sende arbeid ut.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote