View Single Post
Old 15-03-2012, 15:39   #13
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,865
Default Re: Bob Crandall og Peter Greenberg om amerikansk luftfart

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Helt greit, men da har vel ikke disse destinasjonene hatt trafikk nok til å generere lønnsomhet? Spørsmålet er om det er bedre å ha et regulert marked, hvor myndighetene skal bestemme priser, hvem som skal fly, når og hvor, som en løsning for hele luftfartsmarkedet, eller bare for den delen av markedet som ikke er kommersielt bærekraftig. Jeg tror ikke myndighetene er de beste til å avgjøre priser, hvem som er best egnet til å fly osv. for hele bransjen. Spesielt siden det er store deler av markedet som klarer fint å håndtere dette selv.
Jeg tror heller ikke at regulering er svaret...men det har vært interessant å se hvordan utviklingen har skjedd....byene som har endt opp med ComputerFly status vil i utgangspunktet ha nok trafikk i en del retninger - men ikke nok til at de "store" er interessert annet enn å sende noen CRJ greier, kapasitet i en del av luftrommene er også en viktig faktor "som begrenser" mye - samt kapasitet ved enkelte flyplasser - ofte Gate Kapasitet - husk at samtidig ligger USA i hvertfall 10 år etter med infrastruktur investeringer - dels pga mangel på planer, dels pga mangel på penger - mye av disse investeringene er "Goverment Spending" ord som i deler av USA oppfattes på linje med "Group Rape"
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote