View Single Post
Old 15-03-2012, 15:19   #11
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Bob Crandall og Peter Greenberg om amerikansk luftfart

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
De største negative virkningene av De-reguleringen - som også Charlie Rose antydet er at byer som er vesentlig større enn Tromsø, Bodø og ja Trondheim etterhvert har fått et nokså dårlig tilbud i og med at de har dyre "Commuter" ruter som eneste tilbud og må ofte reise opptil et par timer i feil retning til Hub for å komme i gang i riktig retning - vet ikke hvor lykkelig Tromsøværinger ville ha vært om de først måtte til Murmansk i en sliten CRJ til NOK 2000.00 envei - før de kunne reise videre til Oslo - ja det finnes gjennomgående priser men du ser fort 2000 påslaget...... Det finnes masse slike eksempler og stater hvor de største byene ikke engang har annet enn ComputerFly
Helt greit, men da har vel ikke disse destinasjonene hatt trafikk nok til å generere lønnsomhet? Spørsmålet er om det er bedre å ha et regulert marked, hvor myndighetene skal bestemme priser, hvem som skal fly, når og hvor, som en løsning for hele luftfartsmarkedet, eller bare for den delen av markedet som ikke er kommersielt bærekraftig. Jeg tror ikke myndighetene er de beste til å avgjøre priser, hvem som er best egnet til å fly osv. for hele bransjen. Spesielt siden det er store deler av markedet som klarer fint å håndtere dette selv.
TOS is offline   Reply With Quote