Quote:
Originally Posted by killbox
Nå uttaler jeg meg på tynt grunnlag, men vil tro at en stor andel av trafikken til SVG er turisme ut, forretningsturer, og ikke turisme inn. Det burde da fint være mulig å sette opp billigturer fra SVG med godt belegg.
Jeg ser heller på prisnivået i Stavanger som at folk flest har god økonomi og derfor unner seg en utenlandstur eller to ekstra (dersom prisen er god).
|
Prisnivea i
SVG omrade er en stor problem. Denne delen av marked hvor man kan indusere etterspörelse og dermed generere vekst er svaert pris-sensibel. "Generation easyJet" som jeg kalle dette vil ikke legge 1.200 per natt i hotel pa bordet, men heller flyr for lite penge, bo for lite penger og oppleve en spennende by. Det finnes seg rett og slett ikke nok B&B / billige hoteller i
SVG omradet. Og kanske ogsa litt for lite attraksjoner / happenings.
Det hjelper selvsagt ikke at sandvolley som #1 sommer-arrangement i
SVG ble na avvikled. Gladmat er en lokal affaere som ikke kan tiltrekke seg turister i stor stil fra Europa. Sa forblir Tall ships race som eneste stor happening som har potensial a trekke turister fra Europa, dersom man reklamerer riktig.
De ruter som DY har na lever entydelig av Nordmen som skal pa ferie / city-break og en visst andel av jobb-commuting. Men, dersom man vil starte vekst-raketen, sa ma man legge betingelser til rette slik at man kan generere inbound traffic og henter turister fra Europa til
SVG...