Quote:
Originally Posted by LN-KGL
Og korrigert for den ekstra dagen, så er veksten på CPH 2,8% i forhold til i fjor. Nå er OSL 93,4% av CPH for rullerende 12 måneder, og OSL har redusert denne avstanden det siste året med 4,4 prosentpoeng. Tilsvarende tall for ARN i forhold til CPH er 84,2% og redusert avstand med 4,7 prosentpoeng.
I mars er det et close race (avstand mellom CPH og OSL i mars i fjor var bare 3,2%), men heldigvis for CPH så er det mer sjø mellom båtene i april (10,7% i april 2011).
|
Litt komisk at
CPH samtidlig skriver:
Quote:
Markant stigning i transfertrafikken styrker Københavns Lufthavns position som Nordeuropas trafikknudepunkt.
|
Når
OSL og
ARN stiger mer enn
CPH så vil jeg vel heller si at
CPH blir svekket som trafikk-knutepunkt. Om det er transfer eller O&D spiller vel ikke så stor rolle, bortsett fra at transferpassasjerer telles to ganger.
Innenriks på
CPH er i fritt fall, som vanlig. Merker meg stor økning på
BKK,
HEL og
BRU.